Start Aktualności

Mikołajki w Wilanowie

W II niedzielę Adwentu, 4 grudnia, ks. Proboszcz z okazji wspomnienia św. Mikołaja, biskupa zorganizował wyjazd autokarowy do Wilanowa.

Naszą pielgrzymko-wycieczkę rozpoczęliśmy od zwiedzenia niedawno otwartej górnej części Świątyni Opatrzności Bożej. To wielkie wydarzenie – udostępnienie jej wiernym – miało miejsce 11 listopada br. w Narodowe Święto Niepodległości. Wówczas do Świątyni przybyli przedstawiciele władz kościelnych z Prymasem Polski abp. Wojciechem Polakiem i władz państwowych z prezydentem Andrzejem Dudą.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wnętrza Świątyni, które jest ładnie oświetlone, a jej wielkość robi olbrzymie wrażenie. Poznaliśmy niektóre elementy symboliki Świątyni. Prowadzą do niej cztery drogi: Walki, Kultury, Cierpienia i Modlitwy. Wokół Świątyni powstaną cztery dziedzińce: Ojczyzny, Ludu Bożego (ze stacjami Drogi Krzyżowej i płaskorzeźbami upamiętniającymi ważne bitwy w dziejach Polski i „Polską Drogę Krzyżową”), Życia i Chwały.

Następnie zeszliśmy do Panteonu Wielkich Polaków, w którym znajdują się relikwie polskich świętych i błogosławionych oraz groby osób zasłużonych dla Kościoła i Ojczyzny. Relikwie umieszczono w pięknych relikwiarzach, a nad każdym z nich widnieje wizerunek świętego.

W Panteonie znajdują się relikwie św. Jana Pawła II – papieża Polaka, bł. Jerzego Popiełuszki, św. Maksymiliana Kolbego – wprowadzone w ostatnie Święto Dziękczynienia, 5 czerwca br., św. Andrzeja Boboli, św. Zygmunta Szczęsnego Felińskiego, św. Stanisława Papczyńskiego, kanonizowanego w tym roku, bł. Honorata Koźmińskiego, bł. Edmunda Bojanowskiego i św. Urszuli Ledóchowskiej. Jest tam również pochowany ks. Jan Twardowski, kapłan-poeta.

Przyjrzeliśmy się także tabliczkom z imionami i nazwiskami darczyńców, czyli osób, które wsparły budowę Świątyni. Wśród wielu z nich pani przewodnik pokazała nam tabliczkę, na której wyryto „Jan Paweł II”. Na koniec naszego pobytu w świątyni obejrzeliśmy 3. część Ruchomego Teatru XXI wieku, opowiadającą historię najnowszą.

Ze Świątyni Opatrzności Bożej pojechaliśmy do Królewskiego Ogrodu Światła przy Pałacu w Wilanowie. Tu podziwialiśmy różne zwierzęta, rośliny i przedmioty codziennego użytku wykonane ze światłowodów. Najpierw wsiedliśmy do karocy zaprzęgniętej w sześć koni, potem była fontanna, biedronka, ślimak, konewka, latawce dmuchawce i wiele innych mieniących się kolorowymi lampkami roślin.

Od najbliższego numeru Biuletynu dla dzieci będziemy poznawać Świętych i Błogosławionych, m.in. tych z Panteonu Wielkich Polaków.

Drukuj stronę Wstecz

OK
Na naszej stronie stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.